Ångest

Ser alla studentbilder, alla glada människor, alla vita hattar och får sådan ångest. Studenten kommer förmodligen bli en av de roligaste dagarna i ens liv men vilken ångest jag har inför livet efter studenten. Även om jag precis har slutat ettan så känner jag lite press. Googlade det innan och fick upp tre alternativ.
  • Plugga vidare på högskola/universitet
  • Börja jobba
  • Ta ett sabbatsår
Sabbatsår hade varit roligt. Bara åka runt och upptäcka världen. Men det blir svårt att göra det utan pengar alltså behöver man ett jobb. Så jag börjar jobba istället. Men det kommer vara svårt att få jobb när man bara har gymnasiet i ryggen. Även om jag hade kunnat det så vill jag inte jobba som en städare eller som kassör. Fast man kan få andra jobb med. Min brors sambo jobbar som receptionist/sekreterare/medhjälpare på en advokatfirma och hon har inte gjort så mycket efter gymnasiet. Men om jag ska plugga vidare så vet jag inte vad jag riktigt ska plugga. Jag har stora problem. Bästa att gå till sängs.
Snodde en bild från broderns student.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

What´s your name ??:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du med en blogg ??:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar bloggar
RSS 2.0