Bråvalla

Efter många om och men så blev det tillslut bara en pizzavagn för vår del uppe i bråvalla. Tommy åkte upp där med lite personal och båda mina kusiner fick hänga med. Själv så har jag jobbat på gågatan i Svedala. Om jag är avundsjuk !! Nä varför skulle jag vara det ...
Men till nästa år så hoppas jag verkligen att jag får hänga med. Om det nu är lika bra artister.

A day off !

Har en ledig dag såhär mitt uppe i allting. Det har varit jätte skönt att sova ut idag. Dock känns det helt konstigt att vara hemma och ledig. Man har så mkt tid att man blir helt förvirrad vad man ska göra. Ska i alla fall försöka packa upp min väska och sen ikväll ska jag på bio med mina polare. Tänkte köra dit nu när Rolle är tillbaka !! Ska bli underbart !! Sen efter det ska jag hämta Jenny på centralen för imorgon så ska vi jobba i svittedala. Sen på söndag är jag ledig igen. Men det är bara för att det händer lite andra saker. Berättar i ett annat inlägg. Ska i alla fall iväg med mormor och morfar :)

Barcelona del 3 (Sista delen) (Världens längsta inlägg)

Var ju även tvungen att kolla in konkurrenterna. Dock var det inte jag som ville mest hit, det var Robin. Tjatade om det hela veckan den tjockisen haha. Det smakade helt okej, dock är ju mina egna godare höhö ;)
La även märke till att det hette inte Dunkin Donuts i Barcelona utan det hette Dunkin Coffee. Coolt och sånt liksom.

Här är bilder från när vi vandrar ner till stranden den sista dagen. Eller ja vår sista heldag i alla fall. Det var varmt och soligt. Vi hade köpt en öltunna som innehöll 5 liter öl som vi hade sista dagen på stranden för att fira. Den skummade jäkligt mycket när man hällde upp som ni kanske ser på bilderna. Dock var det jäkligt gott och härligt känsla att chilla på stranden. Ni ser också på näst sista bilden att Fredde ligger med typ alla sina kläder på sig, han brände sig i början av resan och sen försökte han undvika solen så mkt som möjligt. Ganska kul ändå, det är väl så när man är polack, de är inte vana vid sol. ;)
Det tog cirka en halvtimme att gå ner till stranden från vårt hotell, lite för långt tyckte vi och det blev jäkligt drygt mot slutet. Vi testade även på att bada men det var svinigt kallt och vattnet blev djupt väldigt snabbt. Dock var jag väl den som badade minst av oss tre, mes som jag är ;)

Den sista kvällen så ville vi leva lite lyxigare och äta ute ;) Robin hade varit i Barca med sin familj några veckor innan vår resa och då hade de ätit på en god restaurang på en brygga och Robin tjatade hela veckan att vi skulle dit, så vi stack till den där bryggan. När vi kommer dit så sätter vi oss på en restaurang för att han säger att det är den men sen i efterhand så blir han helt osäker och vill att vi ska gå igen men det pallar inte vi. Så då sitter vi kvar och vi vet inte om det var den restaurangen eller inte men vi tror det. Fredde åt en spaghetti bolognese och jag och Robin delade på en trerätters meny. Man fick fyra stycken förrätter som jag knappt hann fotografera innan vi åt upp dem och sen fick vi paella till huvudrätt och sen tog jag glass till efterrätt. Jag åt saker som jag aldrig jag trodde jag skulle äta, men jag tänkte bara YOLO. Killen som inte ens gillar fisk och skaldjur åt det här:
Förrätt: Ansjovis sallad, friterad bläckfisk, sallad med getost och nötter och lax med några nötter.
Salladerna var goda och getosten var faktiskt god, bläckfisken var god i början men sen blev det lite väl mycket, det var väldigt segt på något sätt. Paellan var god men är inte stormförtjust i paella och glassen smakade som vanlig glass. Det var en roligt kväll även om vi hade det stressigt hem för vi skulle hinna förfesta i lägenheten innan det var dags för utgång.

Sista kvällen !! Var galen !! Nä ärligt talat var den väl inte mycket mer galen än de andra kvällarna. Det var sjukt kul i alla fall. Vi planerade under dagen att vi skulle festa fram till solen gick upp men när klockan var vid 3 så var vi så sjukt trött att vi drog hem. De flesta klubbar har öppet till 6 så egentligen ville vi stanna tills dess, men det gjrode vi inte. På den första bilden så ser ni all den spriten som vi har kvar att dricka upp den sista kvällen. Tyvärr tror jag inte att vi lyckades men vi gjorde ett gott försök i alla fall. Det slutade med att jag hade tre glas, ett med rom och cola, ett med champagne och ett med vodka/redbull.

När du betalar inträdet till en klubb i barca så ingår det oftast en drink, på denna klubben så ingick det två stycken. Så vi drar oss till baren för att beställa dricka, jag säger: ONE WATER. Skriker jag högt som fan till bartendern. Hon ger mig ett glas med vodka, jävligt mycket också som ni kanske ser på näst sista bilden. Det är liksom inte en shot utan typ som en drink med enbart vodka. Jag ställer glaset på ett bord och sen beställer jag en cola istället. Var så fett törstig !!

På sista bilden så ser vi en tjej som helt plötsligt fick för sig att duscha på scenen. Nä men de hade byggt upp en dusch på en liten scen och när vi har varit på klubben några timmar så går där in en tjej i "baddräkt" och börjar leka sexig. Ganska omtycket bland oss killar om vi säger så. Robin stod i filma henne i 5 min xD
Men hon såg ut att trivas ganska bra där, eller så var hon bara en väldigt bra skådespelerska.

Jag har en del bilder till men jag känner att det är nog ganska bra med barca bilder nu. De flesta bilder som jag inte har visat är bara suddiga fyllebilder.

Nu när jag tittar på alla bilderna så längtar jag tillbaka jätte mycket. Det var ändå en sjukt rolig resa och även om vi hade noll planering så var det skönt att köra allting spontant och bara släppa allt.

Vi avslutar med lite bilder från hemresan.

Lite smått bakfulla så tog vi oss till sist hem. Tyvärr vid vanliga säten och det var fett trångt men vad gör det när man ändå sov den största biten av resan. Vi kan sammanfatta resan med tre ord: EN SJUK VECKA I BARCA.
Oj det kanske blev fyra ..

Luktar jag så illa ?

Chill !!

Ligger och chillar uppe i kstad nu. I jennys säng utan Jenny haha. Hon åkte kl 6 imorse typ och jag är så jäkla avundsjuk. Känns som om alla tar studenten idag. Var man än kollar så är det fullt med studenter. Hela Facebook är fyllt med studenter. Buhu !! Jag vill med !!

Det ska i alla fall bli jätte roligt att se Jenny springa ut och önska henne grattis även om jag inte har någon present. Men hon ska få blommor av mig för första gången i alla fall.

Två timmar kvar och sen ska vi åka. Jaha vad gör man i två timmar i någon annans hus liksom ? ;)
Man kan ju inte gå runt och göra helikoptern precis Hahaha nä alltså förlåt jag börjar bli trött !! Vaknade typ tusen gånger inatt. Nu ska jag säga hej då så får jag väl gå och hitta på något :p

Barcelona del 2

Efter en del väntan så kommer här äntligen del 2 !! Wow yeah !!

Vi köpte ett metro kort som fungerade i två dagar och så försökte vi åka runt så mycket som möjligt. Vi var lite spontana och bara åkte runt lite random. Här hamnade vi vid Barcelonas hemmaarena så vi gick och tittade på den. Vanligtvis så brukar man få gå in och kolla men det var träningsmatch när vi var där så vi fick snällt hålla oss utanför. Den var väldigt stor !! Vi gick in i en supporterbutik med väldigt många olika Barca prylar. Det fanns Chips, vin, nappar och dockor och allt möjligt. Ni ser en del av sakerna på bilderna. Det var väldigt häftigt och såklart svindyrt !! På de två första bilderna så ser ni också när vi är totalt vilsna och har ingen aning om var vi är. Haha :P

Men kuuuuul att bilduppladdningen slutade fungera nu !! Bajsa på dig GUD detta är ditt fel !!
Sorry men jag får helt enkelt fortsätta en annan gång !! När det fungerar att ladda upp bilder. Jävla skit !!

Kstad nästa ..

Står på tågstationen i Skurup nu. Packade i värsta stressen för egentligen var det inte meningen att jag skulle åka upp förrän imorgon (torsdag). Men va fan saknar man sin flickvän så gör man. Så förmodligen har jag glömt hälften av sakerna men vi hoppas inte det. I fall jag har glömt ett par kalsonger så kan jag ju alltid låna ett par trosor ;)

Ska försöka hinna lägga upp Barcelona del 2 med. Är dock inte framme förrän vid 23 tiden så jag tror det blir ganska sent. Men men annars får ni läsa det imorgon bitti :)

Puss !!

Vi kör in en random bild på mitt vilddjur till kompis. Hahaha xD

Det var en gång en resa till Barcelona

Tänkte såhär nägra veckor efteråt berätta om resan till Barcelona. Tänkte berätta den med hjälp av bilder så tror jag att jag får med det mesta. Resan var skitrolig i alla fall även om jag hade hemlängtan ibland, typ när de blev ovänner och sånt. Men är väldigt glad att vi gjorde resan, för någon gång i sitt liv borde man ändå göra en så kallad "festresa", det är ju så roligt att bara spåra ur lite.

Min resa började i Kristianstad för att jag hade hängt lite där. Så åkte jag tåg raka vägen till Kastrup och vårt flyg åkte typ mitt på dagen. Så härligt !! Annars brukar alltid flygresor innebära att man ska stiga upp skittidigt. Det bästa med flygresan dit var att vi hamnade vid nödutgångplatserna och där fick man extra stort benutrymme. Vi blev överlyckliga. Älskade de platserna!! Ni ser på bilderna hur mycket plats vi fick, har nog aldrig åkt med så mkt plats förr !!

Under hela vår resa så gick vi vilse typ minst 20 gånger och allt vi skulle göra tog mer tid än vad vi hade planerat. Så även att hitta till vår lägenhet. Dessutom var det problem med betalningen och tydligen hade Fredde bara betalat 25 % av lägenheten och efter många om och men så fick vi lov att sova där en natt för att sedan föra över pengarna till hotellet dagen efter. Skit samma !! Lägenheten var jätte fin i alla fall. Väldigt ren och fräsch när vi kom i alla fall. Vi hade balkong typ längs hela lägenheten och sen hade vi en liten söt innergård med. Vi använde balkongen varje dag och åt frukost där. Det var så jäkla mysigt. Innergården använde vi bara till att torka handdukarna på. Jag och Fredde sov i sängarna och Robin låg i soffan som man vecklade ut till en ganska stor bäddsoffa.

Vi köpte sprit på kastrup innan vi åkte och sen la vi ner det i vårt handbagage. När vi väl kommer fram så sätter jag min väska på ett bord och sen trillar den på något sätt ner i stengolvet. Så det rinner ut en hel Capten Morgan i min väska där det ligger både dator och hörlurar och en del andra viktiga saker. Som tur är så är skyddet till alla saker vattentäta så det blir ingen större skada mer än att allting luktar sprit. Mina hörlurar luktar fortfarande sprit xD

Men nu tänkte jag sova. Så vi gör som så att del 2 kommer imorgon. God natt !!

Jag lever ..

Jo tack jag lever. Tog ju studenten i fredags och sen dess har jag legat i sängen och deppat. Var fruktansvärt sliten så har sovit väldigt mycket, har totalt vänt på dygnet. Har försökt titta bort när jag har sett att kompisarna la upp bilderna från studenten, försökt förnekat att det inträffade. Ville så gärna att det inte skulle vara över så jag försökte leva under en sten i två dagar. Men nu har jag vaknat till liv och tagit tag i mig själv. Städade igenom hela mitt rum idag och nu har jag precis duschat, har även kollat en del på jobb. Känner verkligen att det är en nystart nu och jag är taggad för nya saker. På lördag börjar jag jobba och sen kommer jag jobba i princip varje dag, veckodag som helg i alla fall tre veckor. Sen kanske jag är ledig någon måndag där någonstans. Får se hur jag gör på midsommar, vet inte om jag ska vara ledig på fredagen eller om jag ska jobba. Ikväll ska jag i alla fall med Ida till Ystad för att handla lite godis. Blev så sugen på hemmakväll godis.

Tänkte även uppdatera denna bloggen lite oftare, så jag tänkte mig ett inlägg varje dag fram till på fredag. Det låter väl som en bra deal ? Good !!

See yah !!
//Killen som nyss har tagit tag i sitt liv och fjällar så det ser ut som om jag har mjäll på hela kroppen.

2 dagar kvar

Det känns overkligt att om endast 2 dagar så är jag förmodligen hes som fan och lagom full också. Det har hänt mycket den senaste tiden och jag har knappt hunnit berätta något här i bloggen. Har ju inte ens hunnit göra ett riktigt inlägg om barcelona.

Men alltså jag börjar bli nervös inför studenten, jag vet inte varför. Men det är så mycket saker som ska klicka och hela dagen är ju smockad med olika saker som man ska göra. Men jag har börjat längta en hel del även om det är oerhört skönt att ha det framför sig och jag hade kunnat vänta typ en vecka till innan det var dags. Kommer sakna allting med skolan, lärarna, maten, klasskamraterna (inte alla såklart), hela atmosfären. Jag har haft tre jävligt roliga år och även om jag förmodligen börjar skolan till hösten igen så kommer det inte alls bli samma sak. Det är ju mycket mer eget och mycket mindre den här gemenskapen som skapas i en klass. Jag vill inte sluta :( Blääää !!

2 dagar kvar i alla fall. Imorgon är det nationaldagen och vilodag. Allting med bord och mat och tårtor och mög ska förberedas och sen på fredag är det den stora dagen !! Ska njuta något fruktansvärt !! :D

Det är lite hemskt att säga det, men jag har inte saknat dig så jätte mycket Elin. Men nu hade jag jätte gärna velat att du hade varit här. Hade velat att du skulle varit med på min studentdag, det hade varit så kul !! Men jag vet att du har det bra i USA och rockar loss som en liten bäver eller något. Linnéa och jag lovar att rocka loss totalt på fredag :D

PUSS !!

Lite Barcelona

Kommer väl ett riktigt inlägg någon gång. Här är ett låtsas inlägg ...