Nostalgi bilder

Nästan hela familjen var uppe och rensade på vinden under mellandagarna. Vi har varit där uppe några gånger där senaste månaderna men nu börjar det verkligen bli ordning där uppe. Det svåraste med att vara där uppe är att rensa bort sånt som man förknippar med sin barndom. Men tyvärr kan man ju inte spara allt här i världen. Så här kommer lite nostalgisaker ifrån min barndom. 
 
Min bok från när jag gick hos talpedagog som liten. Föddes med ett öra som bara fungerade till hälften och detta innebar problem för mig när jag skulle lära mig att prata som liten. Min mun visste inte riktigt hur sen skulle forma sig. Det blev inte heller bättre när jag blev äldre och fick tandställning och läspade som en idiot. Men gick hos talpedagogen i några år och det känndes inte som det hjälpte precis, men såhär i efterhand gjorde det nog ändå det. 
En stor chipspåse som vi fick från våra kompisar på tivolit. Fick vars en har jag för mig. Tjockisar!! Bara 4,55 kg. 
Tavla från min UF tid. Det kände ganska hårt att slänga bort den då jag visste hur mycket tid vi hade lagt ner på den !! 
Premiurerade på Bamse när jag var liten och ärligt talat tror jag att detta är långt ifrån hela min samling. Har redan slängt en del sen innan. 
Den här har jag nog sett typ 1000 gånger. Älskade den när jag var liten och förmodligen fortfarande om jag hade satt igång den. 
Nä detta är inget barndomsminne precis. Tyckte dock det var lite roligt med en intro till internet. Undra vad den innehöll. Typ hur man startar windows explorer och googlar. Fast det ordet fanns väl inte på den tiden.
Denna var rolig att hitta. Kommer ni ihåg? Alltid när vi var små och skulle göra någonting så Linnéa bara: Kan vi inte se Bert? Jag och Elin bara: Nää men vi gör något annat. 
En meny från när jag bjöd familjen på Italiensk middag som julklapp. Ändå lite stolt över hur ambitiös jag var, dock gick ostsåsen åt helvete kan jag berätta. Så huvudrätten blev utan sås. Haha.
 
Denna har jag med sett ett antal gånger. Love it!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

What´s your name ??:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du med en blogg ??:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar bloggar
RSS 2.0