Barcelona del 3 (Sista delen) (Världens längsta inlägg)

Var ju även tvungen att kolla in konkurrenterna. Dock var det inte jag som ville mest hit, det var Robin. Tjatade om det hela veckan den tjockisen haha. Det smakade helt okej, dock är ju mina egna godare höhö ;)
La även märke till att det hette inte Dunkin Donuts i Barcelona utan det hette Dunkin Coffee. Coolt och sånt liksom. 
 
 
 
Här är bilder från när vi vandrar ner till stranden den sista dagen. Eller ja vår sista heldag i alla fall. Det var varmt och soligt. Vi hade köpt en öltunna som innehöll 5 liter öl som vi hade sista dagen på stranden för att fira. Den skummade jäkligt mycket när man hällde upp som ni kanske ser på bilderna. Dock var det jäkligt gott och härligt känsla att chilla på stranden. Ni ser också på näst sista bilden att Fredde ligger med typ alla sina kläder på sig, han brände sig i början av resan och sen försökte han undvika solen så mkt som möjligt. Ganska kul ändå, det är väl så när man är polack, de är inte vana vid sol. ;)
Det tog cirka en halvtimme att gå ner till stranden från vårt hotell, lite för långt tyckte vi och det blev jäkligt drygt mot slutet. Vi testade även på att bada men det var svinigt kallt och vattnet blev djupt väldigt snabbt. Dock var jag väl den som badade minst av oss tre, mes som jag är ;) 
 
Den sista kvällen så ville vi leva lite lyxigare och äta ute ;) Robin hade varit i Barca med sin familj några veckor innan vår resa och då hade de ätit på en god restaurang på en brygga och Robin tjatade hela veckan att vi skulle dit, så vi stack till den där bryggan. När vi kommer dit så sätter vi oss på en restaurang för att han säger att det är den men sen i efterhand så blir han helt osäker och vill att vi ska gå igen men det pallar inte vi. Så då sitter vi kvar och vi vet inte om det var den restaurangen eller inte men vi tror det. Fredde åt en spaghetti bolognese och jag och Robin delade på en trerätters meny. Man fick fyra stycken förrätter som jag knappt hann fotografera innan vi åt upp dem och sen fick vi paella till huvudrätt och sen tog jag glass till efterrätt. Jag åt saker som jag aldrig jag trodde jag skulle äta, men jag tänkte bara YOLO. Killen som inte ens gillar fisk och skaldjur åt det här: 
Förrätt: Ansjovis sallad, friterad bläckfisk, sallad med getost och nötter och lax med några nötter. 
Salladerna var goda och getosten var faktiskt god, bläckfisken var god i början men sen blev det lite väl mycket, det var väldigt segt på något sätt. Paellan var god men är inte stormförtjust i paella och glassen smakade som vanlig glass. Det var en roligt kväll även om vi hade det stressigt hem för vi skulle hinna förfesta i lägenheten innan det var dags för utgång. 
 
 
Sista kvällen !! Var galen !! Nä ärligt talat var den väl inte mycket mer galen än de andra kvällarna. Det var sjukt kul i alla fall. Vi planerade under dagen att vi skulle festa fram till solen gick upp men när klockan var vid 3 så var vi så sjukt trött att vi drog hem. De flesta klubbar har öppet till 6 så egentligen ville vi stanna tills dess, men det gjrode vi inte. På den första bilden så ser ni all den spriten som vi har kvar att dricka upp den sista kvällen. Tyvärr tror jag inte att vi lyckades men vi gjorde ett gott försök i alla fall. Det slutade med att jag hade tre glas, ett med rom och cola, ett med champagne och ett med vodka/redbull. 
 
När du betalar inträdet till en klubb i barca så ingår det oftast en drink, på denna klubben så ingick det två stycken. Så vi drar oss till baren för att beställa dricka, jag säger: ONE WATER. Skriker jag högt som fan till bartendern. Hon ger mig ett glas med vodka, jävligt mycket också som ni kanske ser på näst sista bilden. Det är liksom inte en shot utan typ som en drink med enbart vodka. Jag ställer glaset på ett bord och sen beställer jag en cola istället. Var så fett törstig !! 
 
På sista bilden så ser vi en tjej som helt plötsligt fick för sig att duscha på scenen. Nä men de hade byggt upp en dusch på en liten scen och när vi har varit på klubben några timmar så går där in en tjej i "baddräkt" och börjar leka sexig. Ganska omtycket bland oss killar om vi säger så. Robin stod i filma henne i 5 min xD 
Men hon såg ut att trivas ganska bra där, eller så var hon bara en väldigt bra skådespelerska. 
 
Jag har en del bilder till men jag känner att det är nog ganska bra med barca bilder nu. De flesta bilder som jag inte har visat är bara suddiga fyllebilder. 
 
Nu när jag tittar på alla bilderna så längtar jag tillbaka jätte mycket. Det var ändå en sjukt rolig resa och även om vi hade noll planering så var det skönt att köra allting spontant och bara släppa allt. 
 
Vi avslutar med lite bilder från hemresan. 
 
 
 
 
Lite smått bakfulla så tog vi oss till sist hem. Tyvärr vid vanliga säten och det var fett trångt men vad gör det när man ändå sov den största biten av resan. Vi kan sammanfatta resan med tre ord: EN SJUK VECKA I BARCA. 
Oj det kanske blev fyra .. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

What´s your name ??:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du med en blogg ??:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar bloggar
RSS 2.0