Att vara eller inte vara laktosintolerant?

För några veckor sedan så gick min bror över till att bara äta laktosfritt för han har haft problem med magen ett tag. Sen så lurade idioten i mig att även jag borde testa. Helt ärligt så har min mage också betett sig lite konstigt den senaste tiden. Så jag är ju inte superkänslig. 

Men har i alla fall kört laktosfritt i en vecka nu, dock så har jag ibland kommit på att oj här är nog laktos i detta. Haha alltså jag har inte så bra koll på detta. Tur man inte är helt överkänslig hade aldrig klarat det. 

Men jag känner ändå att magen har lugnat ner sig lite. Känns faktiskt bättre. Så jag ska testa ett tag till. Tror bara att jag behöver dra ner på laktosen lite. Måste nog inte sluta helt. 

Men hela mitt liv har jag intagit stora mängder mjölkprodukter och läste om att man kan framkalla laktoskänslighet genom att förbruka mycket laktos när man är ung. 

Får väl se vad framtiden visar. 

Ja väldigt intressant inlägg. Jag vet !! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

What´s your name ??:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du med en blogg ??:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar bloggar
RSS 2.0