Valdag

Idag så har det varit valdag här i Singapore, vilket innebär att det är en röd dag idag. Så jag har inte haft några lektioner idag. Men vet ni vad man gör i Singapore när det är en helgdag mitt i veckan, jo då flyttar man lektionerna till helgen istället. Tro inte att det ska komma undan en lektion ... 
 
Så den lektionen jag egentligen skulle haft imorse den kommer jag ha imorgon bitti istället. Men det har varit ganska skönt att kunna planera denna dagen själv. Råkade ta lite sovmorgon imorse, sen drog jag till biblioteket. Satt här ett tag och förberedde inför imorgon. För imorgon efter min lektion så ska jag träffa min grupp till ett av mina grupparbeten och tills dess ska jag ha läst en jätte tråkig artikel som jag precis läste klart. 
 
I alla fall så vid 13 tiden så drog jag till en galleria för att möta upp Alyssa, Mike och Delane. Vi skulle äta Hot Pot. Det är en japansk rätt som fungerar ungefär som fondue. Man väljer två olika "soppor" som man vill ha i sin gryta. Sen beställer man in så mycket kött man vill ha och sen finns det även en buffé med massa tillbehör som man kan välja från. Så man plockar vad man vill ha och sen "kokar" man det i grytan. Det var gott, speciellt den ena "soppan". Det var ganska dyrt då det var "all you can eat". Men det ingick dricka och allt. 
 
Om man inte åt upp maten som man hade tagit upp så fick man betala en avgift, så typiskt Singapore. Regler överallt, haha. 
 
Vi satt där ganska länge och sen begav jag mig tillbaka till biblioteket igen och här sitter jag fortfarande. Men klockan börjar bli ganska mycket så jag ska nog hem och tvätta och prata med min andra halva. 
 
Har bara en T-shirt på mig och den har jag på mig, så måste verkligen tvätta. 
 
Vi hörs
Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

What´s your name ??:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du med en blogg ??:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar bloggar
RSS 2.0